هزینه تولید برق هزینه نسبی به وجودآوردن برق به وسیله منابع متفاوت را ببینید . هزینه های معمولی درعملکرد مصرف سوخت، بخش عمده دستگاه های دیزل است که هزینه تجهیزات برقی را دارا می باشد، درحالیکه هزینه اساسی دارای کار اولیه برای ژنراتورهای پشتیبان می باشد. موارد مصرف معین متفاوت می باشد ولی یک دستگاه دیزل مدرن بین ۲۸% و۴% لیترسوخت درهرکیلووات ساعت در(سر) محل اتصال ژنراتور مصرف می کند. با این حال موتورهای دیزل با توجه به ترکیب و شکل شان ازانواع متفاوت سوخت استفاده می کنند، با این حال سوخت دیزلی که ازروغن خام مشتق شده است، رایج ترین آنها می باشد. موتورها با قالب پرازعصاره نفت خام، ازگازطبیعی ،الکل،گازوئیل گرفته تا نفت کوره ( سیاه)، ازروغن دیزل گرفته تا سوخت باقیمانده (پس مانده)،کارمی کنند. این کار با داخل کردن گاز با هوای مکیده شده (ورودی) و استفاده ازمقدارکمی سوخت دیزل برای احتراق انجام می شود. تبدیل به سوخت دیزل ۱۰۰درصد فوراَ به دست می آید. . هزینه سوخت توانp ۱۱- p 16 برکیلووات ساعت ( استفاده ازدیزل قرمز بار p 40 برلیتر) . نگهداری ازطول عمرمعیند موتورحدوداَ p 5% برکیلووات ساعت تا ۱۰ کیلووات ساعت هزینه های معمولی تبدیل به عملیات شبکه ایی توانایی عملکرد درموازات هم با تغییرات (تبدیل) اصلی و مهم ضروری است و شامل موارد زیر می باشد: . به طورتقریبی ۳ پیوند برای جا دادن یک pLc به دستگاه . چرخ دنده تقارن و موازی سازی و تجهیز ۵۹ گاوس (باعث اتصال شبکه می شود) تقریباّ ۵ هزارپوند . دستگاه منظم کننده (صدا، مخزن سوخت بزرگتر) تقریباّ ۵ هزارپوند . تاکنون یک دستگاه یک میلیون مگاواتی ۱۳ پوند برکیلووات . شاید یک دستگاه ۵۰ تن کیلوواتی ۲۶۰ پوند برکیلووات این هزینه های معمولی ۱۳ پوند برکیلووات- ۲۶۰پوند برکیلووات درمقایسه با توربینهای گازی و تناوبی یکی شده که ۳۵۰پوند برکیلووات هستند ،کم است. (دیزل ژنراتور)
منبع : اخبار و مقالات صنعت