اصول کلی درباره غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه در معنی محلی برای نمایش یا مکانی برای فروش کالا و ارایه خدمات است. غرفه، اصولا الگویی از کار شرکت کننده است، هر چه ماهرانه تر در طراحی و چیدمان ان با توجه به نوع و هدف شرکت عمل گردد به همان نسبت واقعیت شرکت بهتر انعکاس می یابد و باید به شکلی طراحی، ساخته، چیدمان و اداره گردد که فلسفه وجودی و موضوع فعالیت شرکت را به نمایش بگذارد.و جذابیت بصری داشته باشد . غرفه سازی
غرقه فقط یک اثر هنری نیست و نباید فقط به یک بعد آن توجه گردد بلکه قبل از هر چیز محلی برای معرفی شخصیت شرکت و پیشبرد اهداف آن می باشد. بطور خلاصه می توان عنوان نمود یک غرفه نمایشی باید دارای ویژگی های زیر باشد:
1- دارای جذابیت لازم
2- هماهنگ با نوع کالاهای نمایشی
3- وضعیت مکانی مناسب
4- قابل درک بودن پیام طرح برای بیننده
5- طراحی مناسب با کالاهای قابل ارایه