۷ نکته کم هزینه برای طراحی فضاهای خرده فروشی
٫ دیوارها را به شکلی رنگ کنید که به چشم بیایند.
تزئین و رنگ آمیزی دیوارهای فروشگاه با رنگی که به چشم بیاید و به اصطلاح «جیغ» باشد، تا هم به فروشگاه نُقلی شما جلوه ببخشد و هم آن را بزرگتر نشان دهد. استفاده از کاغذ دیواری های رنگین و همچنین Wallpaperهای شکیل میتواند به این دو مزیت زیبایی و بزرگنمایی کمک کند.
۲٫ از پنجره ها و اِفِکت های پنجره گونه استفاده کنید.
در فضاهای فروشگاهی، به ویژه فضاهای کوچک، استفاده از پنجره های بیشتر یا استفاده از اِفِکت ها و دکورهایی که نمایی از پنجره را به نمایش میگذارند باعث بزرگتر و دلبازتر به نظر رسیدنِ فروشگاه شما می شود. میتوانید با رسم طرح یک پنجره یا آویختن پرده های توری و شفاف در مقابل آینه ها، نمای پنجره را بر روی دیوارهای فروشگاه تان ایجاد کنید.
۳٫ به طور عمودی فکر کنید!
بجای جابجا کردن کالاهای فروشگاه، سعی کنید کالاها را در ارتفاع های مختلف در قفسه ها قرار دهید. تنوع در ارتفاع کالاهای فروشگاه می تواند برای مشتریان جذابیت ایجاد کند. در ضمن، میتوانید آویزهای تزئینی را از سقف تا کف فروشگاه بیاویزید تا هم فضا را بزرگتر جلوه دهید و هم با این کار مشتری را ترغیب کنید که تا رو به بالا (سقف) نگاه کند. این کار باعث می شود که مشتری به طبقات بالاتر قفسه ها نیز نگاه کند.
۴٫ شلوغش نکنید!
توجه کنید که فروشگاه تان را بیش از اندازه با رنگ های در هم و متناقض شلوغ نکنید. این قضیه را بویژه در مورد لوازم درشت مثل مبلمان (میز و صندلی ها) بیشتر رعایت کنید. همچنین با چیدنِ لوازم بیش از اندازه و نامتناسب با فضای فروشگاهتان، فضا را خفه و دست و پاگیر نکنید.
۵٫ قفسه بندی تنها راه حل نیست!
همیشه مجبور نیستید که تمام دیوارهای فروشگاه تان را با قفسه ها سازمان دهی کنید. برخی نیز تنها کاری که میکنند این است که میزها و باکس های چوبی و شیشه ای بزرگی را روی کف فروشگاه می چینند و همه چیز را در داخل آنها عرضه میکنند.راه دیگر این است که تابلوهای نقاشی قدیمی یا پارچه های نقاشی شده بلند را از یک سرِ فروشگاه تا سرِ دیگر بکشید و کالاهایتان (لوازم تزئیناتی و …) را از آنها بیاویزید و با این تغییر در دکور فروشگاه، جذابیت بیشتری خلق کنید.
۶٫ از قفسه های کتابخانه ایِ جلوباز استفاده کنید.
تقسیم بندیِ فضای محدود فروشگاهی، دردسر بزرگی است. وقتی از قفسه های نصب شونده روی دیوار استفاده میکنید، انعطاف چندانی نمیتوانید به محل و حالت آنها بدهید. اما با استفاده از قفسه ها و بوفه های کتابخانه ای جلوباز میتوانید هم فضا را به دلخواه تقسیم بندی کنید، و هم هرگاه مایل بودید محل آنها و کالاهای درون آنها را بدون ایجاد محدودیت فضایی تغییر دهید.
۷٫ از نورپردازی قوی استفاده کنید.
در فضاهای کوچک، نور کافی نقش حیاتی در جلب مشتری دارد. بخصوص در گوشه ها و پشت قفسه ها و یخچال ها که ممکن است نور کافی به آنها نرسد، باعث می شود که این نقاط فروشگاه عملاً از دید مشتری دور بمانند. بنابراین گوشه های فضای فروشگاه تان را با نور بیشتر روشن کنید. استفاده از چراغ های تصویردار و تزئینی (در صورتی که نور کافی داشته باشند) در جذب مشتری معجزه میکنند.
منبع: مونوشلف