اهداف عمده در طراحی و ساخت فضاهای نمایشگاهی

برگزاري هر نمايشگاه اهداف خاصي را دنبال ميكند اما هدف کلی نمایشگاه ها معرفی محصولات و ارایه خدمات جدید برای جذب مشتریان، شناخت و اصلاح کانال های توزیع و ارتباط با آنهاست. هدف اصلی از شرکت در نمایشگاه داخلی و خارجی، در کوتاه مدت یا دراز مدت، افزایش فروش تولیدات یا خدمات است و برگزار کنندگان نمایشگاه علاوه بر کسب منافع و رسیدن به اهداف خود می بایست بستر لازم را برای موارد فوق آماده نمایند.
مزایای يك نمایشگاه موفق و اصولی :
1- رونق اقتصادی
2- آشنایی با فناوری های جدید
3- اشتغالزایی موثر
4- شناخت رقبا و ایجاد رقابت سالم
5- گسترش همکاری های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی
6- تبادل اطلاعات، دستاوردها و تحقیقات کاربردی و زمینه های فنی- تولیدی و تجاری
8- سنجش بازار سنجی برای توزیع و فروش کالا در داخل و خارج از طریق نمایندگی های معتبر
غرفه نميشگاهي چيست؟
غرفه در معنی، ترکیبی احاطه کننده برای محل نمایش یا مکانی برای فروش کالا و ارایه خدمات است. غرفه سازی، اصولا الگویی از کار شرکت کننده است، هر چه استادانه تر در طراحی و چیدمان عمل گردد به همان نسبت واقعیت شرکت بهتر انعکاس می یابد و باید به شکلی طراحی، ساخته، چیدمان و اداره گردد که به مثابه یک ویترین، فلسفه وجودی و موضوع فعالیت شرکت را به نمایش بگذارد.
منبع: www.ghurfe.ir