شيوه‌اي نوين و هوشمند براي خريد كردن

گروه كارشناسان كمبريج در پي نوآوري‌هايي براي حذف صف‌هاي طولاني از فروشگاه‌ها و شخصي كردن فرآيند خريد هستند.
چرخ‌هاي خريد فروشگاهي هوشمند كه به حسگرهاي مقرون‌به‌صرفه و فناوري هوشمند بلوتوث مجهز هستند مي‌توانند تجربه‌اي متفاوت از خريد را براي مشتريان فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي، از جمله سوپرماركت‌ و هايپرماركت، رقم بزنند. اين چرخ‌هاي خريد فروشگاهي مي‌توانند در مدتي كه مشتري در ميان قفسه‌ها و راهروهاي فروشگاه در حال قدم زدن و بررسي كالاهاست، مكان دقيق او را به مديران فروشگاه و همچنين سيستم‌هاي نمايشگرِ تبليغاتيِ واقع در نقاط مختلف فروشگاه اعلام كنند تا در زمان و مكان مناسب، پيام تبليغاتي مناسب با نياز مشتري و تارگتِ فروشِ فروشگاه را به نمايش بگذارند. دکوراسيون فروشگاه
اين فناوري، بدون نياز به زيرساخت‌ها و سيستم‌هاي پرهزينه، در زمان مناسب، محل ايستادنِ مشتري را تا شعاع يك متري به پرسنل فروشگاه اطلاع مي‌دهد. دقتِ اين دستگاه تا شعاع يك متري، مزيتي است كه اين دستگاه با نمونه‌هاي مشابه فعليِ آن دارد كه محل تقريبيِ مشتري را تا شعاع 3 تا 5 متري نشان مي‌دهند.
آخرين نوآوري در اين زمينه مربوط است به دستگاه كوچكي كه روي چرخ‌هاي هر يك از چرخ‌هاي خريد فروشگاهي نصب مي‌شود و نيازي به باتري نداشته و نيروي برق خود را از چرخشِ يكي از چهار چرخِ چرخ خريد فروشگاهي مي‌گيرد. با استفاده از حسگرهاي ارزان‌قيمت و اتصال دستگاه به سِروِر مركزي كه مديريت و كنترل اطلاعات مبادله شده را تسهيل مي‌كند، هزينه‌ي اين دستگاه به حداق ميزان ممكن تنزل كرده و بسيار مقرون‌به‌صرفه است.
همچنين، وقتي مشتريان به صندوق‌هاي فروشگاه نزديك مي‌شوند، اين دستگاه به پرسنل فروشگاه هشدار مي‌دهد كه احتمال تشكيل صف طولاني در مقابل صندوق‌ها وجود دارد تا آنها فرصت كافي براي افزايش پرسنل صندوق‌دار را داشته باشند. به علاوه اين‌كه از مفقود شدنِ چرخ‌هاي خريد فروشگاهي كه سالانه خسارات سنگيني را به فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي تحميل مي‌كند جلوگيري خواهد شد.

منبع : ريتيل ايران